شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 21
کد خبر: ۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
سلبریتی‌ها می‌توانند به حوزه‌های مختلفی ازجمله ورزش، هنر و حتی جنایت تعلق داشته باشند و همه آن‌ها به خاطر هویتشان در رسانه‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند.
 
از نگاه هارتلی (۲۰۰۲) سلبریتی‌ها در جوامعی به وجود می‌آیند که در آن هویت یک مسئله اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. این ویژگی اغلب جوامع امروزی است که در آن‌ها صنایع سرگرمی در دهه‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. سلبریتی‌ها می‌توانند به حوزه‌های مختلفی ازجمله ورزش، موسیقی، سینما، مد و حتی جنایت تعلق داشته باشند و همه آن‌ها به خاطر هویتشان در رسانه‌ها موردتوجه قرار می‌گیرند.
 
فرهنگ سلبریتی در جوامع غربی آن‌چنان گسترش‌یافته که به بخشی از زندگی و فرهنگ روزمره تبدیل‌شده است. از سویی سلبریتی‌ها به‌عنوان تصاویر در زندگی روزمره و حوزه عمومی به گردش درمی‌آیند و از سوی دیگر سلبریتی‌ها در برابر پاسخ این تصاویر همچنان رشد پیدا می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر فرهنگ سلبریتی فقط تولید رسانه‌ای نیست، بلکه مصرف مخاطبان از این تصاویر است که گردشی از فرهنگ سلبریتی را شکل می‌دهد.
 
نایار (۲۰۰۹) فرهنگ سلبریتی را از اثرات رسانه‌های جمعی می‌داند و ازنظر او نمی‌توان آن را از انواع فنّاوری‌های بازنمایی شامل سینما، تلویزیون، وب‌سایت‌ها و سایر رسانه‌ها جدا کرد.
 
سلبریتی‌ها تنها ازآن‌رو اهمیت ندارند که توسط تعداد زیادی از مردم شناخته می‌شوند، بلکه ازآن‌رو دارای اهمیت می‌شوند که اقدامات سلبریتی‌ها اثرات عاطفی قابل‌توجهی بر تعدادی از مردم به‌جای می‌گذارد.
 
منبع: مقاله گردش فرهنگ سلبریتی در رسانه‌های اجتماعی
خبرفارسی
نام:
ایمیل:
* نظر: