پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 February 21
کد خبر: ۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
مدیران وزارت صنعت در سیطره خودروسازان/
بعد از افزایش رسمی قیمت خودرو توسط خودروسازان این سوال جدی در افکار عمومی به وجود آمده است که چرا وزارت صنعت در خصوص عملکرد خودروسازان منفعلانه رفتار می کند.
به گزارش یاران نیوز؛ بعد از افزایش رسمی قیمت خودرو توسط خودروسازان این سوال جدی در افکار عمومی به وجود آمده است که چرا وزارت صنعت در خصوص عملکرد خودروسازان منفعلانه رفتار می کند. در حال حاضر مردم از افزایش قیمت ناراضی هستند. آن هم در خصوص خودروهایی که از کیفیت نامطلوبی برخوردار است. اینکه وزارت صنعت چرا در مقابل خودروسازان منفعلانه رفتار می کند سوال مهمی است. شاید یکی از دلایل این رفتار، منافع مشترک ایجاد شده بین بدنه وزارت صنعت و خودروسازان است. انتصابات یکی از تجلی گاه های این منافع مشترک می باشد. وقتی به اعضای هیئت مدیره شرکت های تابعه خودروسازان می نگریم اسامی مدیران ارشد وزارت صنعت به خوبی مشهود است. به طور مثال می توان به سه مدیر ارشد وزارت صنعت اشاره نمود.

یکی از این افراد،"میرصالح سیدزاده اقدم"، مدیرکل امور مجلس وزارت صنعت است. طبق اسناد رسمی، وی از 20/10/1396 تاکنون به نمایندگی از شرکت تام ایران خودرو به عضویت هیئت مدیره شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو است.



 
بهزاد اعتمادی، معاون حمل و نقل ایدرو، دیگر مدیر ارشد وزارت صنعت است که طبق اسناد از 10/8/1394 تاکنون به نمایندگی از شرکت ایران خودرو خراسان، عضو هیئت مدیره شرکت تام ایران خودرو بوده است.
 
   

 
 
نفر سوم، راضیه علیرضایی ابرده سلفی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی است. وی از تاریخ 16/10/1394 تاکنون عضو هیئت مدیره ایران خودرو خراسان بوده است.


این قبیل انتصابات آن هم در خصوص مدیران دستگاهی که باید بر عملکرد خودروسازی کشور نظارت کند، قطعا می تواند زمینه را برای تسامح و مدارا و عدم نظارت فراهم کند. به بیان دیگر خودروسازان با انتصاب برخی از مدیران اثرگذار و مهم وزارت صنعت به نوعی به دنبال ایجاد حاشیه امن برای عملکرد خود هستند.

خبرفارسی
نام:
ایمیل:
* نظر: