يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 08
کد خبر: ۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
سیف الله پور:
زئیس هتل یزدان با انتقاد از وضعیت کیفیت هتل ها در ایران گفت: در این حوزه عقب ماندگی ما زیاد است و حتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز حداقل 15 سال عقب هستیم.
به گزارش خط بازار، ایزد سیف الله پور، رئیس هتل یزدان و از فعالان حوزه گردشگری در خصوص مشکلات هتلداری ایران گفت: ما در حوزه هتلداری درکشور وضعیت مطلوبی نداریم چرا که استانداردهای دقیقی برای درجه بندی هتل ها در کشورمان وجود ندارد.
 
وی در گفتگو اختصاصی با خط بازار، گفت: بسیاری از هتل هایی که پنج ستاره هستند به لحاظ کیفی شباهتی به هتل های پنج ستاره در کشورهای توسعه یافته ندارند و لذا بسیاری از هتل ها با کیفیت مطلوب فاصله بسیاری دارند.
 
سیف الله پور با بیان اینکه بهتر است دستگاه های ناظر نگاه ویژه تری نسبت به آموزش پرسنل در هتل ها داشته باشند، خاطر نشان کرد: به طور مثال پرسنل اکثر هتل ها در ایران با زبان انگلیسی آشنایی ندارند.
 
وی با اشاره به این موضوع که نظارت فقط اختصاص به مسائل مالی ندارد و دستگاه های ناظر باید به تمامی مولفه های تاثیرگذار در این حوزه توجه نمایند، تصریح کرد: اتاق های بسیاری از هتل های ایران که اسما بین المللی هستند به هیچ وجه با استاندارد های جهانی تطابق ندارند بسیاری از این هتل ها نتوانسته اند حتی امکانات حداقلی مانند اینترنت پرسرعت را برای مسافران فراهم نمایند.
 
رئیس هتل یزدان در ادامه گفت: در این حوزه عقب ماندگی ما زیاد است و حتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز حداقل 15 سال عقب هستیم.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که گرانی قیمت دلار تاثیری بر درآمد هتلداران داشته است گفت: گرانی قیمت دلار باعث بالا رفتن درآمدمان شده است و سال گذشته با توجه به کمرنگ شدن سفر های خارجی در بین بسیاری از اقشار مردم که ناشی از بالا رفتن قیمت دلار بود سفرهای داخلی تا حدی افزایش یافت که همین امر موجب رونق گردشگری داخلی شد.
 
رییس هتل یزدان همچنین تصریح کرد: از مهمترین مشکلات گردشگری ما این است که ما آنگونه که باید نتوانسته ایم مناطقی را که ظرفیت های فوق العاده ای برای گردشگری هستند به مردم معرفی کنیم.
خبرفارسی
نام:
ایمیل:
* نظر: